مشكاتمشكات، تا این لحظه: 12 سال و 16 روز سن داره

مشکات

آموختن اعتماد به نفس کودک.

1391/12/27 15:00
نویسنده : مامان و بابا
181 بازدید
اشتراک گذاری

 

وقتی فرزندتان نوزاد است چطور می توانید به افزایش اعتماد به نفس در او کمک کنید تا از تلاش دوباره برای کاری نهراسد؟

 
یک چرخه قابل پیش بینی بسازید

وقتی کودکی می داند که بعد ازحمام کردن، به او غذا می دهند و سپس باید بخوابد، دیگر لازم نیست نگران اتفاقاتبعدی باشد. در عوض ذهنش آزاد خواهد بود تا در فعالیتهای دیگر مهارت پیدا کند.ماننده بلند کردن شکمش و سینه رفتن.

 
به نیازهایش پاسخ دهید

مسلم است که شما اینکار راهمواره انجام می دهید. هر بار که او بخاطر شیطنتش زمین می خورد و گریه می کند، سپسشما او را بغل می کنید، فقط به معنای آرامش دادن به او نیست. به او نشان می دهیدکه توجه دارید و نیازهایش را درک می کنید و او احساس اهمیت داشتن خواهد کرد.

 
برای او محیط چالش ایجاد کنید

وقتی هدف ایجاد اعتماد به نفسباشد، سرو صدای کودک وقتی با هیجان می گوید: من اینکار را انجام دادم، ابزارقدرتمندی خواهد بود. یک نوزاد ۵ ماهه که تلاش می کند عروسک معلق اش در حلقه بازیرا به چنگ بیاورد، وقتی این کار را انجام می دهد بسیار هیجان زده می شود. دفعه بعداو در زمین بازی اش او را طوری قرار دهید که به دست اوردن عروسک اش به سادگی دفعهقبل نباشد. شاید کودک در ابتدا ناامید شود ولی تلاش می کند تا بالاخره در اینمبارزه برنده شود. اینگونه است که اعتماد به نفس در کودک شکل می گیرد. شما راهی راجلوی پایش می گذارید که هر بار حس پیشرفت به او دست دهد.

 
او را تشویق کنید

وقتی یک کودک دست از تلاشبرای جای دادن شکل در قالبش دست نمی کشد یا زمانی که هر بار برای ایستادن تلاش میکند، به زمین می افتد. به او بگویید: تقریبا دیگه تمومه، دوباره تلاش کن، تو میتونی عزیزم. اینگونه کودک حس می کند که امنیت دارد و اعتماد به نفسی در او ایجادمی شود تا دوباره تلاش کند. او را در آغوش بگیرید و او حس می کند که ارزش پذیرفتهشدن را دارد حتی اگر در کارش موفق نباشد.

 
در ایجاد نظم و انضباط افراطنکنید

هدف نظم این است که کودکبیاموزد بدو ن شما هم می تواند درست عمل کند و از اشتباهاتش درس بگیرد. هر روشتربیتی نیاز به زمان آموزشی دارد که به کودک نشان دهید کار را چطور می توان به شکلدیگری انجام داد.
هر بار که کودک شما می شنود شما به خود می گویید: من خیلیچاقم یا من هرگز در ریاضی موفق نبودم، درباره توانایی ها و ظاهر خود دچار تردید میشود. وقتی والدین به خود اعتقاد داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد تا کودکاننیز اعتماد به نفس بیابند.
نا امیدی ، ضربه، شکست و اشتباهات به ما یاد می دهند تاچطور در هنگام نیاز و سختی ها از خود انعطاف نشان بدهیم پس کودک را همواره زیر سپرخود نگیرید تا تجربه کردن را بیاموزد.

 به اواجازه عصبانیت، غم و نا امید شدن بدهید

انتظار پسرفت در فعالیتهایشرا داشته باشید برای مثال اگر کودک شما که می خواست همیشه کارهایش را خودش انجامدهد، اکنون می خواهد شما به او غذا دهید، شاید می خواهد احساس کودکی خود رابرانگیزد. پس این مسئله را بزرگ نکنید.

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامانی درسا
25 فروردین 92 4:11
عزیزم تولدت مبارک انشاالله همیشه سلامت و شاد باشی
✿♡✿ مامان و بابای محمدپارسا ✿♡✿
25 فروردین 92 22:50
تولد تولد تولدت مبارک انشالا تولد 120 سالگیت عزیزم
احسان
7 تیر 92 13:07
ممنون از اين مطلب قشنگ،مفيد و كاربردي البته ديگه از ما گذشته ولي بازم از ارزش كارتون چيزي كم نميكنه
آرمیتا پری کوچک دریا
25 فروردین 93 7:22
فوووووووت ..... فووووووووت .... فوووووووت ..... فووووووووت ... فوووووووت .... بیا شعما رو فوت کن !!! مهربانم! یک جهان قاصدک ناز به راهت باشد بوی گل، نذر قشنگی نگاهت باشد و خداوند شب و روز و تمام لحظات با همه قدرت خود پشت و پناهت باشد تولدت مبارک! به ما هم سربزنید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مشکات می باشد