مشكاتمشكات، تا این لحظه: 12 سال و 16 روز سن داره

مشکات

تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و به ریشه مو آسیب می‌ رساند

1391/12/27 14:59
نویسنده : مامان و بابا
166 بازدید
اشتراک گذاری

یك متخصص پوست و مو گفت: برخلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته وگاهی نیز به ریشه مو آسیب می‌ رساند.

دكتر رضا یعقوبی، عضو هیات علمیدانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمانخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: نوزادان در یك سالنخست زندگی دارای موهایی كرك‌ مانند و بسیار ضعیف هستند كه این موها در این یك سالبه تدریج می ‌ریزند و پس از آن موهای دائمی كودك رشد خواهند كرد.

وی افزود: تراشیدن موی سر درهیچ سنی، تاثیری در رشد مو و پر پشت شدن آن ها نداشته و این تصور كه تراشیدن مویسر نوزاد موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می ‌شود، كاملا نادرست است.

یعقوبی تصریح كرد: وارد آمدن هرگونه فشار و یا ضربه به ریشه موی نوزادان، موجب ریزش مو و كندی رشد موها شده و بهوالدین توصیه می‌ شود از تراشیدن موی نوزدان، شانه كردن موهای نوزاد با شانه‌ هایغیراستاندارد و بستن موی سر نوزاد پرهیز كنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشانكرد: پوست سر نوزادان بسیار نازك است و ممكن است هنگام تراشیدن موها و یا شانهكردن، خراشیده شده و به ریشه مو آسیب وارد شود.

وی اضافه كرد: بهترین و ایمن ‌ترینروش، شانه كردن موی سر نوزدان توسط دست و یا برس ‌های بسیار نرم است.

یعقوبی اظهار داشت: توصیه می ‌شودموی سر نوزادان تا پیش از یك سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشدموهای دائمی می‌ توان جهت یك دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید

منبع:

 http://www.zanrooz.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مشکات می باشد